
Burkolatlan utak
A burkolatlan utat is tervezni kell
A burkolatlan utak lehetnek állandóak vagy ideiglenesek, például az anyagbeszállító és megközelítő utak jellemzően burkolatlanok és viszonylag rövid élettartamra szánják őket. A burkolatlan utaknak azonban ennél sokkal nagyobb hálózata létezik. A világ sok részében, beleértve sok erősen fejlett országot, a legtöbb összekötő út és farm és piaca közötti út burkolatlan. Ezek egy, vagy több kötőanyag nélküli rétegből állnak, és céljuk az altalaj védelme, a kerékterhelések elosztása és megfelelő felület biztosítása a jármű biztonságos haladásához.
Minden utat, legyen az ideiglenes vagy állandó, a forgalmi terhelés és az utazási minőség alapján meg kell tervezni, hogy a szükséges élettartamot a leggazdaságosabb anyag- és energiafelhasználással biztosítsa. A gazdaságos kialakításnak biztosítania kell a minimális karbonkibocsátást és a legkisebb élettartam költséget is.

Az altalaj védelme építés alatt
Az altalajt az építés alatt védeni kell a nyomvályú képződéstől és deformációtól, ami a talaj gyengüléséhez vezethet. Ezen túlmenően egy keresztirányban lejtő, sima tükröt kell fenntartani, ami biztosítja a felszínről beszivárgó víz elvezetését. A tükörben levő keréknyomok az útpályaszerkezeten belül tartják a vizet, ami az altalaj felpuhulásához és az út korai tönkremeneteléhez vezet.
Az építés után az altalajt védeni kell a nagy forgalmi terheléstől, ami talaj deformációhoz és felszíni nyomvályú képződéshez vezethet, ami az utat használhatatlanná teszi.

Kapjon többet kevesebbért.
A kötőanyag nélküli rétegek megerősítése csökkenti az altalajra jutó feszültséget, ami lehetővé teszi az útvastagság teljesítményvesztés nélküli csökkentését.

Kötőanyag nélküli rétegek mechanikus stabilizációja
A Tensar georácsok célja, hogy a kőszemcsékkel alakkal záró kötést hozzanak létre és azokat rögzítsék, egy mechanikusan stabilizált réteget (MSL) létrehozva, ami mind függőleges, mind pedig oldalirányban szabályozza a szemcsék mozgását. Az MSL egyenletesen elosztja a terhelést - csökkenti az altalajra jutó feszültséget -, növeli a teherbírást és hosszú távú állékonyságot és teljesítményt biztosít. Akár 50 %-os vastagságcsökkenés is elérhető, miközben a tervezési élettartam fennmarad.

Kevesebb anyag, kevesebb karbon - kisebb költség.
A kötőanyag nélküli rétegek vastagságának csökkentése közvetlen megtakarításokat eredményez a beszállított anyagok költségében, továbbá csökkenti a szállítási- és energiaköltségeket, a karbonkibocsátást és gyorsítja az építést.
