Vasutak
Hogyan építhet több vasutat a költségvetéséből
A vasútkezelő társaságok szerte a világon azzal a hatalmas feladattal szembesülnek, hogy megépítsék és fenntartsák a vasúti hálózatokat, melyek az országok és a földrészek
utas- és teherforgalmát lebonyolítják. Az új vasutakat tervező mérnökök mindig biztonságosabb, jobb, tartósabb vasutakat igyekeznek létrehozni gazdaságosabb, fenntarthatóbb és klímarugalmasabb módon. A meglevő vasúti hálózat fenntartásáért felelősök egyre nagyobbra nyíló rést tapasztalnak a romló hálózat igényei és a szűkülő karbantartási költségvetés között.
A folyamatosan növekvő anyag- és munkabérek, és az állandóan növekvő felelősségi kör mellett hogyan maradhatnak a felszínen a vasútkezelő társaságok? A Tensar segíti a vasútkezelő társaságokat, hogy több ágyazatot, földművet, híd segédszerkezetet tudjanak építeni költségvetésükből bevált technológiáink felhasználásával, amiket a Tensar szakértelem és szoftverkészlet támogat.
Földművek és híd segédszerkezetek
Szinte minden vasútépítési munkával együtt jár támfalak, úttöltések, hídháttöltések és más szerkezetek építése. A Tensar egy sor TensarTech talajrögzítő rendszerrel rendelkezik támfalakhoz, meredek rézsűkhöz és hídháttöltésekhez. Ezek a megoldások jelentős költségelőnyöket és építési program előnyöket kínálnak az alternatív építési megoldásokkal szemben. Lehetővé teszik továbbá az újrahasznosított és a helyben nyert töltésanyagok felhasználását, amivel csökkenthetők a költségek és minimalizálhatók a helyi beavatkozások.
A Tensar továbbá innovatív megoldásokkal rendelkezik gyenge talajokra épülő töltésalapok építéséhez, amivel gyorsítható az építés, csökkenthető a területigény és szabályozható a süllyedés.
Még több érték
Egy hatékony vasúti hálózatnak meg kell tartania a tervezési sebességét és minimalizálnia kell a pályakarbantartások miatti üzemszüneteket. Az ágyazat minősége és tartóssága kritikus jelentőségű mind a biztonságos üzemi sebesség meghatározásában, mind pedig a karbantartás miatti üzemszünetek minimalizálásában.
Az új pályaépítési és pályafelújítási munkáknál az ágyazat alépítmény teherbírása és merevsége javítható Tensar stabilizációs georácsoknak az alsó ágyazati rétegbe való beépítésével. Ágyazatos pályáknál a szükséges aláveréses karbantartások között ciklusidő jelentősen növelhető Tensar stabilizációs georácsoknak az ágyazat talpsíkjába való beépítésével. Ezzel csökken az ágyazat romlása és a pályasüllyedés, aminek eredményeként fenntartható a pályasebesség és növelhető a karbantartási ciklusidő.
Vasúti ágyazat
Mit szólna hozzá, ha jobb teljesítményű, fenntarthatóbb és nagyobb rugalmasságú ágyazatot tudna tervezni - költségnövekedés nélkül? Ha növelni tudná az ágyazat élettartamát, vagy jelentősen növelni tudná a karbantartási ciklusidőt?
Noha egy vasúti pálya fókuszában a sínpálya van, alatta jelentős földművek, töltések és hídszerkezetek húzódnak meg. A vasúti infrastruktúrát építő szerkezeti és geotechnikai mérnökök mindig ugyanazzal a követelménnyel néznek szembe: nyújtsanak többet kevesebbért. Igyekeznek továbbá gazdaságosabban, fenntarthatóbban és nagyobb rugalmassággal tervezni. A cél, hogy a vasúti töltéseket kisebb területigénnyel, gyorsabban és kisebb karbonkibocsátással, a vasúti hidakat vagy hídpályákat pedig közvetlenül a kisebb költségű erősített és újrahasznosított töltésanyagot használó hídháttöltésekre ültetett szerkezeti gerendákkal építsék meg. A Tensar bevált megoldásokkal rendelkezik vasúti ágyazatokhoz, földművekhez és híd alépítményekhez, amiket a Tensar szakértelem és szoftverkészlet támogat.