Tensar® AX5-GN
- A Tensar több mint 30 éves tapasztalattal rendelkezik az aszfalt rétegközi termékekkel
- A Tensar AX5-GN magas profilú 3D-s rétegközi termék három funkciót lát el: erősítés (teherátadás), feszültségmentesítés és rétegközi zárás (vízszigetelés)
- Szabályozza az aszfalt fáradási repedését az útburkolat élettartamának meghosszabbítása érdekében
- A reflexiós repedések optimális szabályozása aszfaltburkolatokban
A Tensar AX5-GN a Tensar legfejlettebb, nagy teljesítményű aszfalt rétegközi terméke. A termék egy kompozit, amely egy merev, magas profilú 3D-s háromtengelyű rácsból áll, ami termikusan egy nem szőtt burkolatszövethez van rögzítve. Ez biztosítja a hármas rétegközi funkciót: az erősítést, a feszültségelnyelést (SAMI) és a rétegközi zárást (vízszigetelés), miután a beépítés során bitumennel telítődött. A Tensar AX5-GN bevált megoldás a ráhúzott aszfaltburkolatok megerősítésére a fáradási teljesítmény, pl. a felújított burkolatok élettartamának növelése vagy az új burkolatok aszfaltréteg-vastagságának csökkentése érdekében.
Arra is tervezték, hogy optimális teljesítményt nyújtson a ráhúzott aszfaltburkolatok reflexiós repedéseinek, és útszélesítéseknél a hosszirányú repedések szabályozására. A burkolatszövet-elem a beépítés során bitumennel való telítés után feszültségelnyelő membrán hatást (SAMI) biztosít azáltal, hogy lehetővé teszi a repedezett réteg és a ráhúzott réteg közötti oldalirányú elmozdulásának elosztását. Ez, a rács aszfalterősítő hatásával párosulva, optimális repedésszabályozást biztosít.
A Tensar AX5-GN rétegközi termék magas profilú, többtengelyű rácsa, amit jellemzően az aszfalt kötőréteg vagy az aszfalt alaprétegek alá építenek be, mechanikus kötéssel kapcsolódik az aszfaltkeverék kőanyag részecskéihez, hogy erősítő hatásával korlátozza az aszfaltmátrixon belüli oldalirányú mozgásokat. A többtengelyű rácsszerkezet minden irányban repedés-szabályozást biztosít.
A létrehozott erősített réteg meghosszabbítja az élettartamot azáltal, hogy hihetetlen ellenállást nyújt a reflexiós repedésekkel szemben, és csökkenti a hosszirányú repedéseket, amiket a kiszélesített utak új és meglévő sávjai közötti süllyedéskülönbség okoz. Emellett csökkentheti a felszíni nyomvályú képződést, különösen kis merevségű aszfaltkeverékeknél, melyek hőmérsékleten lassú és nagy kerékterhelésnek vannak kitéve.